طراحی چیلر در نرم افزار GT PRO

طراحی چیلر در نرم افزار GT PRO

سیکل تبرید چیلر چذبی :

در هر سیکل تبرید جذبی، یک سیال جاذب و یک سیال مبرد وجود دارد. به طور مثال در چیلر جذبی لیتیوم بروماید، سیال مبرد آب و سیال جاذب، محلول لیتیوم بروماید می‌باشد. چیلر جذبی از چهار قسمت اصلی اواپراتور، جذب کننده، ژنراتور و کندانسور تشکیل گردیده است. در یک دسته­بندی چیلرهای جذبی به یک مرحله­ای (تک اثره) یا دو مرحله­ای (دو اثره) تقسیم می­شوند. ژنراتور چیلر جذبی دو مرحله­ای از دو ژنراتور دما بالا و دما پایین تشکیل شده است. مایع مبرد (آب) در قسمت اواپراتور تبخیر شده و باعث سرد شدن محیط اطراف می­گردد. بخار خارج شده از اواپراتور در جذب­کننده توسط محلول غلیظ لیتیوم بروماید جذب می­گردد و محلول با جذب آب رقیق گشته و توسط پمپ کوچکی به قسمت فوقانی چیلر یعنی ژنراتور منتقل می­گردد که در آن محلول لیتیوم بروماید در یک یا دو مرحله تغلیظ می‌شود. سپس لیتیوم بروماید تغلیظ شده به قسمت جذب­کننده بازگشت داده می‌شود. بخارات آب در ژنراتور توسط لوله‌های کندانسور تقطیر گشته و پس از عبور از شیر انبساط مجدداً وارد اواپراتور شده و سیکل تکرار می­شود.

دو روش برای طراحی چیلر وجود دارد:

۱- بر اساس بالانس حرارتی: با توجه به مقدار کاهش دمای هوای ورودی و افت فشار تعیین شده توسط کاربر، نرم‌افزار به طور اتوماتیک چیلر را طراحی می‌کند. اگر چیلر برای نیروگاه در نظر گرفته شود اما در نقطه طراحی مورد استفاده قرار نگیرد نرم‌افزار آن را برای ۵ تن تبرید طراحی می‌کند. دو پارامتر اصلی طراحی چیلر میزان کاهش دمای هوای ورودی و میزان افت فشار هوای ورودی می‌باشد. در این نرم‌افزار می­توان دمای هوا را حداکثر

۲- بر اساس سایز مشخص: کاربر می­تواند به طور مستقیم ظرفیت نامی چیلر را نسبت به دبی هوای ورودی برای هر توربین گاز وارد ‌کند.

 

ثبت ديدگاه

هجده + 9 =