مدلسازی توربین بخار در ترموفلو

مدلسازی توربین بخار در ترموفلو

ساختار مدل توربین بخار

به منظور سهولت در استفاده از مطالب این بخش، برخی از تعاریف مورد استفاده در نرم‌افزار GT PRO برای توربین بخار در ابتدای این بخش ارائه شده است.

بخش­ها(Sections) و پوسته ­ها (Casings)

مدل عمومی توربین بخار به این صورت است که بخار در دو بخش انبساط می­یابد که به عنوان توربین فشار بالا (HPT) و توربین فشار پایین (LPT) شناخته می‌شود. در قسمت مشترک بین دو بخش HPT و LPT محلی می­باشد که بخار فشار متوسط (IP) می‌تواند از بویلر بازیاب به آن اضافه شود و یا برای فرآیند IP از آن گرفته شود. در تمام توربین‌های بخار GT PRO، بخار فشار بالا از بویلر بازیاب‌ها دریافت می­شود و از اینرو همگی شامل بخش فشار بالا می‌باشند. توربین‌های بخار با فشار پشت (Back-pressure Steam Turbines)، معمولاً بخار در خروجی خود را به فرآیند در سطح فشاری IP تخلیه می‌کنند و در نتیجه همواره دارای یک HPT تنها می‌باشند. توربین‌های بخار کندانسی (Condensing Steam Turbines) شامل هر دو بخش HPT و LPT می‌باشند.

پوسته، ­پوشش­ فیزیکی مجزا یا محفظه در برگیرنده اجزای توربین بخار است. توربین­های بخار کوچک می‌توانند در یک پوسته قرار گیرند درحالیکه توربین­های بخار بزرگتر ممکن است دارای پوسته­هایی در هر سه سطح فشاری HP، IP و LP و یا ترکیبی از آنها باشند. مرز پوسته­های فیزیکی مستقل از بخش­های HPT و LPT توضیح داده شده در بالا می‌باشد که در بخش پارامترهای ورودی‌ توربین بخار تعریف می‌شود.

پورت­ها (Ports) و گروه ­ها (Groups)

ثبت ديدگاه

13 − چهار =